Tema: Biru dan Hijau Tema: Biru dan Hijau Tema: Merah Tema: Hijau
Latar Belakang: 1 Latar Belakang: 2 Latar Belakang: 3 
Kemaskini Pada: 27 Mac 2017
Versi 8.0.1
Jabatan Pengairan dan Saliran Sarawak
Tingkat 9 & 10, Wisma Seberkas,
Jalan Tun Abang Haji Openg
P.O.Box 1230, 93626 Kuching,Sarawak

Picture[Peta]

Tel     : +6082-243241
Fax    : +6082-426400
jps[at]sarawak[dot]gov[dot]my
Waktu Pejabat : 8.00pagi - 5.00 petang
                          (Isnin hingga Jumaat)

Scan Me

online visitor Pelawat Di Talian 64
total visitor Jumlah Pelawat 952,350
slide_58cf2d638aade.jpg
slide_57398b15ad250.jpg
slide_55a33294534a3.jpg
slide_55a32f1e23eab.jpg
slide_55a3305e38723.JPG
slide_52b25ba0efe4e.png
 

Logo 5S JPS

ANAK PANAH DALAM BULATAN

Melambangkan amalan 5S iaitu SISIH, SUSUN, SAPU, SERAGAM dan SENTIASA AMAL yang hendaklah dilakukan mengikut urutan. Anak panah pula menunjukkan Amalan 5S yang dilakukan secara berterusan untuk mewujudkan persekitaran kerja yang berkualiti, bersistematik dan praktikal.

WARNA SETIAP ANAK PANAH

Melambangkan warna logo rasmi JPS yang mempunyai maksud tersendiri dan sokongan padu dari semua warga JPS Sarawak bagi mendapatkan Pensijilan 5S.

WARNA OREN SEBAGAI LATAR BELAKANG ANAK PANAH

Melambangkan warna rasmi baju 'T' yang dipakai oleh setiap warga JPS serta tanda sokongan terhadap Amalan 5S yang menjurus kepada peningkatkan kualiti perkhidmatan, penjimatkan kos dan mempermudahkan proses kerja.

SIMBOL 5S DAN LOGO JPS

Melambangkan wujudnya pelaksanaan 5S di Jabatan Pengairan dan Saliran Sarawak. Amalan 5S yang cekap, berkesan dan konsisten akan memberi nilai tambah kepada imej korporat JPS secara keseluruhannya.

 

Logo 5S JPS


OBJEKTIF 5S JABATAN

  • Mewujudkan persekitaran kerja yang selamat, bersih dan kondusif;

  • Memastikan perkhidmatan yang menepati masa dan memenuhi kehendak pelanggan;

5S Certificate

Logo 5S JPS


KENYATAAN POLISI 5S JABATAN

 

Membudayakan amalan 5S bagi mewujudkan persekitaran tempat kerja yang kondusif, bersih dan ceria serta memupuk budaya kerja yang lebih cekap dan berkesan.

TALIKHIDMAT Apps

E-aduan



Tiada Acara pada masa ini
Adakah perkhidmatan I-HYDRO jabatan ini mesra pengguna dan berinformasi?